Богодухівська міська рада

Харківська область

Паспорт

ПРОГРАМА

 соціально-економічного розвитку  населених пунктів

Богодухівської міської ради  на 2021 рік

 

1. Загальна характеристика

Богодухівська міська територіальна громада з центром в місті Богодухові в нинішньому складі утворена в рамках адміністративно-територіальної реформи 2020 року. В результаті реорганізації сільських і селищних рад всього Богодухівського району шляхом приєднання до Богодухівської міської ради  ввійшли 78 населених пунктів, охопивши територію Богодухівської міської ради, двох селищних та двадцяти сільських рад, з них: 1 -місто Богодухів, 2- селища міського типу, 10 –селищ, 65 – сіл.

 Кількість населення Богодухівської міської територіальної громади станом на 01 листопада 2020 року становить 37360 чол., загальна площа території – 1160,3 км².

 

2.Агропромисловий комплекс та земельні відносини

Загальна площа земель території міської ради становить 116031га, в тому числі в  межах населених пунктів -15072,2 га. Землі сільськогосподарського призначення, на яких здійснюють свою діяльність товариства, фермерські господарства та одноосібники, становлять  88556,5 га, в тому числі  рілля -77122,2 га. Під лісами та іншими лісовкритими  землями знаходиться 18361 га, під водою -1524 га. Землі під житловими забудовами становлять 500,4 га.

На сьогодні аграрний сектор є однією з основних галузей економіки громади, де базовою складовою виступає сільське господарство. Цей сектор також формує основу продовольчої, і значною мірою, економічної та екологічної безпеки,   а також соціально-економічне підґрунтя розвитку сільських територій.

Богодухівська міська рада– сільськогосподарський край Харківської області, на території якої працює більше 130 сільськогосподарських підприємств різних форм власності. У структурі валового виробництва сільського господарства рослинництво займає 95%, тваринництво - 5%.

Проблемні питання, які потребують вирішення:

-інвентаризація земель в межах населених пунктів;

-встановлення меж населених пунктів;

-виготовлення нормативної грошової оцінки землі населених пунктів, в яких вона не проведена або потребує поновлення;

-виготовлення Генеральних планів населених пунктів громади, закінчення виготовлення Генерального плану м.Богодухова. 

 

3. Промисловий комплекс

Провідну роль у господарському комплексі громади відіграє промисловість, яка за обсягом реалізованої продукції займає другу позицію після агропромислового комплексу.

Галузь представляють 10 підприємств, з яких 6 - підприємства  харчової  промисловості та переробки сільгосппродукції.  Ефективно працюють і промислові підприємства, які не входять до облікового кола  території, а саме: Богодухівський електромеханічний завод філії ДНВП «Об’єднання Комунар», ТОВ «МК М’ясний»,     на яких працюють близько 1600 жителів міської громади, а всього по галузі  - понад 4700 громадян. На більшості підприємств у 2021 році очікується позитивна динаміка промислового виробництва.

Промислові підприємства є великими платниками подоходного податку, плати за землю та інших.

Пріоритетні завдання Програми щодо розвитку галузі та вирішення проблемних питань:

  • збереження робочих місць на підприємствах, забезпечення своєчасної виплати заробітної плати та підвищення її рівня відповідно до чинного законодавства;
  • зростання енергоефективності виробництва, економія енергоресурсів в умовах високої вартості енергоносіїв;
  • дотримання вимог природоохоронного законодавства, зменшення забруднюючих викидів та скидів у природне середовище.

4. Інфраструктура (дороги, громадський транспорт, житловий фонд, водоводи і каналізація).

4.1. Дороги та громадський транспорт.

Протяжність вулиць комунальної власності на території Богодухівської громади становить 610,9 км,  з них по місту Богодухову  70,8 км. 

Дороги з твердим  покриттям складають 28,2%:  всього 172 км, з них по місту- 35,5 км.

Транспортно-експлуатаційний стан переважної більшості автомобільних доріг не відповідає сучасним вимогам і потребує поліпшення з урахуванням соціально- економічних потреб. Основна проблема полягає в тому, що автомобільні дороги, перебувають у такому транспортно- експлуатаційному стані, за якого не можуть бути повною мірою забезпечені швидке, комфортне, економічне та безпечне перевезення пасажирів і вантажів.

Основними причинами виникнення проблеми є:

  • низький рівень фінансування дорожніх робіт;
  • швидке руйнування дорожніх конструкцій, спричинене збільшенням вагових навантажень від транспортних засобів, інтенсивністю руху, на які існуюча мережа доріг не розрахована.

Тому ситуація з дорожньою інфраструктурою в громаді складна та потребує значних капіталовкладень.

Існуюча мережа автобусних маршрутів міського, приміського та міжміського пасажирського транспорту охоплює головні вулиці міста, забезпечує сполучення сільських населених пунктів з районним центром. Місто Богодухів має пряме сполучення з обласним центром. Всього на території громади  діє 5 міських, 13 приміських та 2  міжміських автобусних маршрути. Населення також забезпечене транспортним сполученням завдяки міжобласним маршрутам Сумського напрямку та залізничним транспортом. В районі діє маршрут рейкового автобусу сполученням Смородино-Гути-Богодухів-Люботин. На автобусних маршрутах працюють 5 пасажироперевізників: ТОВ «Авто-ОВІ», ТОВ «Вікінг Авто»,  КП «Богодухівжитло», ФОП Дубонос Н.В., КП «Господар».

Найбільшим пасажироперевізником є ТОВ «Авто-ОВІ», яке обслуговує міжміський маршрут Богодухів-Харків та 9 приміських маршрутів.

Незважаючи на налагоджену мережу громадського транспорту, у даній сфері залишається ряд проблемних питань. Після внесення змін до Бюджетного кодексу України у частині компенсаційних виплат за пільговий проїзд окремих категорій громадян з місцевих бюджетів з метою ефективного використання фінансових ресурсів, основним питанням є розроблення механізму обліку пільговиків.

 

4.2.Житловий фонд.

Житловий фонд  в населених пунктах Богодухівської міської ради нараховує 185 багатоквартирних будинків, з них 22 ОСББ, 4 ЖБК. Із загальної кількості багатоквартирних будинків 9 є відомчими: 2- КНП Богодухівська центральна районна лікарня Богодухівської районної ради, 4- ВАТ «Богодухівське», 2- ВАТ «Сад». Надання послуг з утримання багатоквартирних будинків і прибудинкової території на території міста Богодухова  здійснює КП «Богодухівжитло».

Термін експлуатації житлового фонду досить значний:

  • 41будинок- від 60 до 70 років;
  • 95 будинків  - від 40 до 60 років;
  • 45 будинків - від 30 до 40 років;
  • 3 будинки - від 20 до 30 років;
  • 1 будинок - від 10 до 20 років.

Проблемні питання:

  • зношеність основних фондів галузі та застарілість технологій;
  • недосконалість нормативно-правової бази;
  • пасивне ставлення мешканців (співвласників) до утримання приміщень загального користування і прибудинкових територій, відсутність ініціативи у створенні ОСББ, вибору компаній з управління багатоквартирними будинками.

 

4.3.Водопроводи і каналізація.

Послуги з централізованого водопостачання та водовідведення з очисткою стічних вод на території міської ради надають: КП «Богодухіввода», ФОП «Роговий», КП «Джерельне», КП «Шарівкаблагоустрій», КП «Громада».

У віданні підприємств знаходяться об’єкти водопостачання:

  • 85 артсвердловин, з них комунальних 48, відомчих 37.

Протяжність водопровідної мережі 229,9 км

До складу каналізаційного господарства відносяться:

  • очисні споруди: 2 –в місті Богодухові,  1- в Губарівці на елеваторі;
  • КНС №1 в місті Богодухові.

Протяжність каналізаційних мереж в м.Богодухові складає 12,2 км,

Проблемні питання:

  • зношеність основних фондів галузі та застарілість технологій;
  • недосконалість нормативно-правової бази;
  • значна заборгованість за спожиті житлово-комунальні послуги, в тому числі населенням;
  • невідповідність тарифів розміру економічно обгрунтованих витрат, пов’язаних з їх виробництвом.

 

5. Освіта.

На території Богодухівської територіальної громади функціонують 21 заклад дитячої дошкільної освіти: 15 окремих закладів та 6 дошкільних підрозділів у складі НВК, у яких у 46 групах навчається і виховується 982  дитини, з них у селах -314 дітей.

Мережа   закладів   загальної  середньої  освіти нараховує   18 закладів, з них: 1 гімназія, 1 ліцей, 5 загальноосвітніх шкіл І-ІІІ ступенів,  6 загальноосвітніх шкіл І-ІІ ступенів,   5 навчально-виховних комплексів «Загальноосвітній навчальний заклад-дошкільний навчальний заклад», в яких навчається 3344 учні, з них у місті – 2369, у селі – 975.

Також у місті функціонує 1 заклад позашкільної освіти - Богодухівський центр дитячої та юнацької творчості та інклюзивно-ресурсний центр. У гуртках та секціях позашкільною освітою охоплено 98,2 % учнів.

За останні роки здійснено низку заходів щодо реалізації ідей і положень  щодо реформування освіти, підвищення її якості, доступності та конкурентоспроможності. Модернізовано зміст та вдосконалено організацію всіх ланок освіти. В шкільних закладах запроваджене інклюзивне навчання дітей з особливими освітніми потребами, функціонують 3 інклюзивних групи  в закладах дошкільної освіти та 10 інклюзивних  класів в п’яти  закладах загальної середньої освіти.

Здійснюється модернізація мережі закладів освіти з метою більш ефективного використання їх матеріально-технічних, кадрових, фінансових, управлінських ресурсів для забезпечення доступності та якості освіти. встановлюється мультимедійне обладнання.

 

Проблемними залишаються питання:

  • здійснення якісного підвозу учнів, забезпечення ремонту та техогляду шкільних автобусів;
  • оновлення комп’ютерної техніки та ТЗН в закладах освіти, забезпечення ліцензійними програмними засобами; 
  • застаріла матеріально-технічна база навчальних закладів;
  • недостатнє фінансування дошкільних, загальноосвітніх навчальних закладів;
  • відсутність коштів на поточні та капітальні ремонти навчальних закладів;
  • мала чисельність учнів;
  • недосконала система фінансування позашкільних закладів.

  

 

6. Культура  і мистецтво.

Мережа установ, що створюють умови для творчого розвитку особистості, підвищення культурного рівня, естетичного виховання громадян, доступності освіти у сфері культури та задоволення культурних потреб жителів громади включає: районний будинок культури та 28 сільських закладів культури клубного типу; централізовану бібліотечну систему, що об’єднує 30 бібліотек,  районний краєзнавчий музей.

У КПСМНЗ «БДМШ ім. В.Т. Борисова» навчається 360 учнів. У закладі діти отримують початкову музичну освіту з таких спеціальностей: фортепіано, баян, акордеон, гітара, синтезатор, естрадний сольний спів, хореографія, образотворче мистецтво. Музичні класи працюють у с. Губарівка, смт Гути  та с. Полкова Микитівка.

Культурне обслуговування Богодухівської громади згідно зі штатним розписом забезпечують 164 працівники.

Проблемні питання:

  • недостатнє фінансування галузі культури;
  • заклади культури потребують поточних та капітальних ремонтів;
  • забезпечення сільських закладів культури: апаратурою, костюмами, оновлення одягу  сцени;
  • зношеність та застарілість книжкового фонду бібліотек;
  • низький розвиток внутрішнього туризму в населених пунктах.

 

7. Охорона здоров'я

Питання реалізації державної політики у сфері охорони здоров’я у контексті реформування медичної галузі залишається одним із вагомих пріоритетів у діяльності місцевих органів влади.

На території Богодухівської міської ради функціонує 2 суб’єкти галузі охорони здоров’я, з яких: КНП «Богодухівська центральна районна лікарня Богодухівської районної ради» та КНП «Центр первинної медико-санітарної допомоги Богодухівської районної ради.

На даний час пацієнтами укладено  біля 30 тисяч декларацій з сімейними лікарями. З 2019 року лікарі первинної медичної допомоги працюють в режимі попереднього запису.  Первинна галузь медицини забезпечена відповідно до табелю оснащення медичним, програмним та комп’ютерним обладнанням.

Стаціонарна медична допомога населенню надається на 150 ліжках цілодобового перебування пацієнтів. Іх кількість протягом минулого року не змінилася.

 Розгорнуто 107 ліжок денного стаціонару, в тому числі 33 ліжка - в поліклінічному відділенні центральної лікарні.

Забезпечується гарантований державою обсяг безоплатної медичної допомоги соціально-незахищеним верствам населення в межах фінансових можливостей. Інсулінозалежні хворі в повному обсязі забезпечуються препаратами інсуліну.

Продовжує діяти урядова програма «Доступні ліки».

 

Пріоритетні завдання Програми та вирішення проблемних питань на 2021 рік:

  • реалізація медичної реформи у межах чинного законодавства, виконання регіональних програм охорони здоров’я;
  • покращення матеріально-технічного стану закладів усіх рівнів, впровадження інформаційних технологій;
  • подолання дефіциту медичних кадрів, особливо у закладах первинної медико-санітарної допомоги;
  • впровадження нових фінансових механізмів за принципом «гроші йдуть за пацієнтом» у закладах первинного рівня медичної допомоги;
  • забезпечення виконання Програми медичних гарантій на 2021 рік;
  • проведення інформаційно-роз’яснювальної роботи серед населення щодо запланованих змін у системі охорони здоров’я.

  

 

 7. Фізична культура і спорт

Фізична культура і спорт є невід'ємною частиною виховного процесу дітей, підлітків, молоді та повноцінного життя дорослого населення громади. Її основне призначення – зміцнення здоров'я, підвищення фізичних і функціональних можливостей людського організму, забезпечення збільшення обсягу рухової активності, відродження трудового потенціалу.

На території громади  функціонує 1 дитячо-юнацька спортивна школа  (ДЮСШ), в якій займається 472 дітей, підлітків та молоді. Навчально-тренувальний процес у дитячо-юнацькій спортивній школі здійснюють 16 тренерів-викладачів, з них  7 - штатних.  Працює п’ять відділень, в яких здійснюється підготовка юних спортсменів з боксу, футболу, волейболу, баскетболу, легкої атлетики.

Вихованці ДЮСШ були неодноразовими призерами у змаганнях різних рівнів.

У районі функціонують 3 громадські спртивні організації, а саме: «Богодухівська районна організація Всеукраїнського фізкультурно-спортивного товариства «Колос» агропромислового комплексу України», «Перспектива»  (для любителів шахів) та «Спарта» (важка атлетика).

Пріоритетні завдання Програми щодо розвитку галузі та вирішення проблемних питань:

  • підготовка спортивного резерву громади; збільшення кількості дітей, залучених до занять фізичною культурою та спортом;
  • пропагування серед населення здорового способу життя;
  • розвиток матеріальнотехнічної бази сфери;
  • збільшення обсягів видатків з бюджетів усіх рівнів та позабюджетного фінансування сфери фізичної культури;
  • проведення проєктних робіт під будівництво спортивнооздоровчого комплексу в м.Богодухові.

 

9.Фінансова та бюджетна політика

Всього в 2021 році прогнозуються надходження до бюджету в розмірі  196,1 млн.грн., з них  195,0 млн.грн. – загальний фонд, 1,1 млн.грн. –спеціальний фонд.

В загальному фонді найвагомішим джерелом надходження доходів   є податок на доходи  фізичних осіб -125,0 млн.грн., або 64,1%, за ним  єдиний податок -32,0 млн.грн., податок на майно – 25,5 млн.грн. ( в тому числі плата за землю- 22,7 млн.грн.), рентна плата за користування надрами -6,0 млн.грн., акцизний податок з реалізації підакцизних товарів -2,2 млн.грн., плата за надання інших адміністративних послуг- 1,1 млн.грн. та інші.


Видаткова частина разом з субвенціями планується в таких обсягах:

 

млн.грн

Освіта

187,0

Охорона здоров’я

0,752

Соціальний захист населення

15,180

 На культуру і мистецтво

14,768

На фізичну культуру і спорт

2,763

На житлово-комунальне господарство

8,100

Управління

37,5

Економічна діяльність

5,0

 

Пріоритетні завдання на 2021 рік:

  • проводити активну роботу щодо мобілізації надходжень до бюджету міста, залучати додаткові резерви із збільшення доходної частини;
  • розширити базу оподаткування, створити сприятливі умови для розвитку виробництва, приватного підприємництва, скоротити неофіційний сектор економіки міста;
  • сформувати збалансований бюджет міста на 2021 рік на основі реальних показників економічного і соціального розвитку;
  • забезпечити безумовне виконання статті 77 Бюджетного кодексу України в частині передбачення в повному обсязі коштів на виплату заробітної плати працівникам бюджетних установ та проведення розрахунків за енергоносії;
  • підвищення якості послуг, що надаються за рахунок бюджетних коштів;
  • покращити фінансову дисципліну на всіх етапах виконання міського бюджету, підвищити ефективність видатків бюджету.

 

10. Напрямки реалізації та головна мета Програми.

Проаналізувавши стан справ по галузях та врахувавши проблемні питання, були сформовані цілі та пріоритети соціально-економічного розвитку Богодухівської міської територіальної громади на 2021 рік

  

Основними напрямками Програми є:

  • забезпечення зростання дохідної частини місцевого бюджету та підвищення ефективності використання бюджетних коштів;
  • ефективне використання земельних ресурсів громади та об’єктів комунальної власності громади;
  • сприяння створенню привабливого інвестиційного клімату територіальної громади шляхом реалізації інвестиційних проєктів, спрямованих на соціально-економічний розвиток;
  • покращення якості житлово-комунальних послуг, санітарно-екологічного стану та благоустрію  в громаді;
  • забезпечення функціонування на належному рівні соціальної та гуманітарної сфери, подальший розвиток дошкільної, загальної середньої та  позашкільної освіти;
  • підвищення безпеки життєдіяльності населення.

 

Успішне виконання Програми забезпечить:

  • наповнюваність місцевого бюджету, проведення раціональної та ефективної бюджетної політики, дотримання фінансової дисципліни, підвищення результативності бюджетних видатків;
  • підвищення стандартів життя;
  • створення комфортного для проживання середовища.

Головною метою розвитку громади у 2021 році є підвищення якості життя населення шляхом реалізації стратегічного курсу на досягнення економічного та соціального самодостатку.

У 2021 році обов’язковою умовою є:

  • збалансування доходів та видатків  бюджету:
  • збереження обсягів надходження доходів до місцевого бюджету;
  • використання додаткового фінансового ресурсу таким чином, щоб отримати максимальний економічний ефект і вирішити найбільш нагальні та важливі завдання;
  • визначення пріоритетних проектів розвитку, фінансування яких   здійснюватиметься за бюджетні кошти (бюджетні кошти мають витрачатися на проєкти та програми, які дадуть найбільший економічний чи соціальний ефект). 

Взаємопов’язані завдання та заходи, спрямовані на досягнення цілей розвитку гроимади та очікувані результати їх виконання наведені в додатках до Програми.

Враховуючи проєктний підхід до вирішення проблем громади, ці завдання конкретизовані в розрізі визначених пріоритетів і завдань з визначенням джерел фінансування кожного проєкту.

Джерелами фінансування проєктів соціально-економічного розвитку громади є кошти Державного, обласного та місцевого бюджетів, кошти підприємств,  інвесторів, спонсорська допомога та інші джерела, не заборонені законодавством України, які направлені на соціально-економічний розвиток інфраструктури Богодухівської територіальної громади.

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Авторизація в системі електронних петицій

Авторизація

УВАГА!

Шановні користувачі нашого сайту. В процесі авторизації будуть використані і опубліковані Ваші:

Прізвище, ім'я та по батькові, а також регіон прописки.

Решта персональних даних не будуть зберігатися і не можуть бути використані без Вашого відома.