Помічник ветерана: дорожня карта для громад, кандидатів та родин Захисників і Захисниць
У складі територіальних громад запроваджується інститут помічника ветерана як складової системи переходу від військової служби до цивільного життя.
Україна після перемоги стане країною, в якій особливої уваги та турботи потребуватимуть орієнтовно 4 мільйона наших співгромадян, які здобули досвіду бойових дій, а також є членами сімей ветеранів та сімей загиблих воїнів.
Багато наших Захисників та Захисниць за час жорстокої війни втратили домівки, роботу, в них змінився стан фізичного й ментального здоров’я. І держава має створити усі умови для їх комфортного повернення до цивільного життя.
Для цього, спираючись на вже існуючий у країні попит та відомий закордонний досвід, за ініціативи Мінветеранів започатковано фактично новий сервісу (професії) для ветеранів та членів їх сімей. У складі територіальних громад запроваджується інститут помічника ветерана як складової системи переходу від військової служби до цивільного життя.
Пілотний проєкт стартував 1 липня 2023 р. у Львівській, Вінницькій, Дніпропетровській і Миколаївській областях. 10 жовтня 2023 р. до цих регіонів доєднались Закарпатська, Київська, Сумська, Полтавська, Харківська області та місто Київ.
За результатами пілотного проєкту, узагальненого Мінветеранів, у 2024 році заплановано масштабування інституту помічника ветерана на усю територію України.
Хто такий помічник ветерана, яка його місія
Помічник ветерана – фахівець в громаді, який здійснює індивідуальний супровід ветеранів та сприяє ветеранам у реалізації їх можливостей, прав, гарантій, пільг. Його головним завданням є всебічна допомога і сприяння Захисникам та Захисницям у повноцінній адаптації до мирного життя.
Які послуги надає помічник ветерана
- консультації з питань працевлаштування, навчання, соціального захисту та реабілітації, покращення стану здоров’я;
- супровід у реалізації гарантій, пільг, прав, отримання послуг;
- допомога з пошуком програм підвищення кваліфікації, опанування нових навчальних програм, перепрофілювання;
- посередництво у взаємодії ветерана з органами влади;
- надання допомоги в оформленні документів, поданні заяв, підготовці документів;
- допомога в переїзді, у пошуку житла;
- консультування щодо отримання психологічних послуг, зокрема з питань оформлення
документів для отримання таких послуг;
- інформування про наявні в державі та громаді програми підтримки ветеранів.
Послуги надаються на безоплатній основі.
Кандидат на посаду помічника ветерана подає заяву в електронній формі на участь у конкурсі через інформаційний портал Е-ветеран.
Відбір кандидатів у помічники ветерана включає тестування за допомогою засобів програмного забезпечення та співбесіду, що проводить комісія за участі представників Мінветеранів, органу місцевого самоврядування та психологів.
Для заповнення заяви кандидатам потрібно мати:
- електронний підпис: файловий ключ, апаратний ключ або Дія.Підпис;
- документ про освіту;
- членам сім’ї ветерана – документ, що підтверджує родинні зв'язки.
Далі слід авторизуватися у кабінеті за допомогою електронного підпису, покроково заповнити онлайн-форму заяви та пройти онлайн тестування. Підписати заяву за допомогою електронного підпису.
Важливо!
Якщо заяву подає член сім'ї, ветеран має погодити її, наклавши свій електронний підпис. Відповідальність за достовірність відомостей, що містяться в заяві, несе заявник. Заяву буде надіслано до Мінветеранів, де перевірять наявність статусу. Подати можна не більше однієї заяви від особи. Відправлену заяву відредагувати не можна.
Більш детально з інформацією можна ознайомитись на сайті Міністерства у справах ветеранів України.