2022 рік
Шановні жителі Богодухівської громади !!!
Надаю до вашої уваги звіт про свою діяльність за 2022 рік.
Як міський голова у своїй роботі керуюся Конституцією України, законами України «Про місцеве самоврядування в Україні», «Про звернення громадян», «Про доступ до публічної інформації», постановами Кабінету Міністрів України, розпорядженнями та дорученнями голів обласної та районної державних адміністрацій, Регламентом Богодухівської міської ради.
Богодухівська міська територіальна громада утворена 20 червня 2020 року, складається з 7 старостатів, 78 населених пунктів, загальна площа території – 1160,3 км². Кількість населення Богодухівської міської територіальної громади становить 37360 чол.
Нинішній 2022 рік мав би стати для Богодухівської громади роком розвитку і руху вперед. Ми заклали для цього стійкий фундамент, почали модернізовувати матеріально-технічну базу комунальних підприємств, закладів освіти, культури, медичних установ. Після важких «ковідних» 2020 і 2021 років, ми сподівалися на вагомий поштовх до розвитку і зміцнення громади. Але натомість наші плани зруйнував повномасштабний наступ збройних сил російської федерації, і Богодухівська громада стала прифронтовою у зоні проведення бойових дій, і разом з усією країною почала працювати на захист наших територій, на збереження свободи і на перемогу.
Військова агресія з боку російської федерації змінила пріоритети розвитку громади, поставила нові умови та завдання. Вторгнення спричинило руйнування налагоджених роками процесів, логістичних ланцюгів. Спостерігалося різке зростання цін на продовольство, пально-мастильні матеріали, товари промислової групи. Частина мешканців громади виїхала у більш безпечні місця для тимчасового проживання, а понад 14 тисяч громадян приїхали до населених пунктів громади. Гасло – все для фронту, все для перемоги – зараз наша реальність. Міська рада працює над цим злагоджено і відповідально.
БЮДЖЕТ ГРОМАДИ
Протягом 2022 року в територіальній громаді проводилась робота з мобілізації надходжень для забезпечення безумовного виконання планових показників доходної частини бюджету. Як наслідок, доходна частина бюджету за 2022 рік без врахування трансфертів виконана на 102%, перевиконання склало 5 млн грн. При плані доходів - 250 млн грн, фактично надійшло - 255 млн грн.
Зберігається позитивна динаміка надходжень доходів до загального фонду місцевого бюджету. Проти 2021 року надходження збільшились на 20,8 млн грн або на 12,8%.
Структура надходжень до бюджету Богодухівської ОТГ за 2022 рік складає:
- доходи загального фонду –255,030 млн грн ( або 72,7 %)
- доходи спеціального фонду - 3,617 млн грн ( або 1 %)
- міжбюджетні трансферти - 95,578 млн грн ( або 25,7 %)
Найбільшу питому вагу доходної частини складає податок на доходи фізичних осіб -65,2% у загальному обсязі доходів. По цьому джерелу надійшло 166,4 млн грн, при плані – 162,3 млн грн, виконання склало -102,5 %.
Темп росту надходжень податку на доходи фізичних осіб у порівнянні з відповідним періодом 2021 року становить 108,8%.
Друга складова бюджету територіальної громади - єдиний податок – 13% у загальному обсязі доходів. Єдиного податку при плані -33,1 млн грн фактично надійшло – 33,2 млн грн, виконання склало-100,3%.
Надходження від рентної плати за спеціальне використання лісових ресурсів складає -5,1 млн грн, при плані -5,1 млн грн, виконання склало -100,0%.
Надходження від рентної плати за користування надрами складає -14,8 млн грн, при плані – 14,8 млн грн, виконання склало 100,0 %.
Надходження від акцизного податку складає – 6,5 млн грн, при плані – 6,5 млн грн, виконання склало- 100,0 %.
Надходження податку на майно складає -25,5 млн грн., при плані -24,7 млн грн, або -103,2 %, в т.ч.:
- по платі за землю складає 21,3 млн грн при плані 20,5 млн грн виконання склало-103,7%,
- по податку на нерухоме майно складає 4,2 млн грн при плані 4,2 млн грн виконання склало-100,0%
- по транспортному податку складає 0,1 млн грн при плані 0,1 млн грн виконання склало-100%
Видаткова частина бюджету виконана на 82,7%, в тому числі по загальному фонду на 85,2%, спеціальному – 40,2%.
Закупівлі за бюджетні кошти
Протягом 2022 року виконавчим комітетом Богодухівської міської ради у системі ProZorro проведено та завершено 22 процедури тендерних закупівель на очікувану вартість 5750880,90 грн., що дало економію бюджетних коштів у сумі 159506, 39 грн.
ЕКОНОМІКА ГРОМАДИ
Агропромисловий комплекс та земельні відносини
На сьогодні аграрний сектор є однією з основних галузей економіки, в якому працює 139 сільськогосподарських підприємств різних форм власності. Структура валового виробництва сільського господарства громади не змінилася. Рослинництво займає 95%, тваринництво - 5%.
Військова агресія стала справжнім випробуванням для сільгоспвиробників. Весняно-польові роботи в громаді проходили з обмеженими фінансовими ресурсами, частина земельних ділянок не оброблялася через використання для військових потреб. Однак, в цілому посівна кампанія в громаді пройшла задовільно.
Окремі господарства скористалися кредитною підтримкою держави на посівну через запровадження механізму надання державних гарантій сільгосптоваровиробникам та компенсацією відсоткової ставки за залученими кредитами.
Збирання врожаю проходило з обмеженими фінансовими ресурсами та під впливом несприятливих погодних умов через надмірну кількість опадів у період дозрівання.
Урожайність зернових та зернобобових.
Культура |
Зібрано 2022/2021, тис. тон |
Урожайність 2022/2021, ц/га |
Пшениця |
65,0/ 79,1 |
47,8/52,4 |
Ячмінь |
4,4/ 3,2 |
37,7/35,8 |
Кукурудза |
44/ 45,9 |
51,9/49,9 |
Соняшник |
28,7 |
21,0 |
Соя |
20,8 |
19,0 |
Виробництво гречки в поточному році зросло у 2,2 раза.
Збереження продукції рослинництва та надання супутніх послуг забезпечували 3 підприємства, розташовані на території громади загальною місткістю 256,4 тис.т.
Відсоток нарахування від грошової вартості орендованої землі - 12,9%, сума виплати за один гектар орендованих земель становить 4240,7 гривень.
Розвиток галузі тваринництва забезпечується за рахунок вирощування поголів’я свиней. Поголів’я великої рогатої худоби утримують два сільгосппідприємства.
Промисловий комплекс
Кількість підприємств великого та середнього бізнесу не змінилася. До облікового кола включено 10 підприємств:
7 - харчової промисловості та переробки сільгосппродукції;
2 - легкої промисловості;
1 - лісового господарства.
У зв’язку з воєнним станом відбулося скорочення обсягів реалізації продукції, в тому числі на експорт.
У цілому вдалося зберегти трудовий потенціал галузі, який наразі налічує близько 4 тисяч працівників.
Підприємства галузі не мають заборгованості з виплати заробітної плати, своєчасно сплачують податки до бюджету. Разом з тим, зведені надходження до бюджету від промисловості склали 53% до рівня попереднього року.
Енергозабезпечення та енергозбереження
На сьогодні зростає вплив чинників, що спонукають до енергозбереження, серед яких: нестабільне постачання електроенергії, значні тарифи на енергоресурси.
В умовах воєнного стану з бюджету громади не виділялися кошти на розроблення нових та фінансування наявних проєктів з енергозбереження.
Економія енергоресурсів у бюджетній сфері досягнута за рахунок:
- оптимізації навчальних закладів громади;
- скорочення споживання електроенергії на вуличне освітлення.
У поточному році встановлено та введено в експлуатацію обладнання для генерації сонячної енергії для потреб КНП Богодухівська ЦРЛ, яке було закуплено у 2021 році.
Встановлені та введені в експлуатацію 3 мережеві сонячні електростанції КП «Богодухіввода» дали можливість знизити витрати електроенергії на
Транспорт і зв’язок
Існуюча мережа автобусних маршрутів міського, приміського та міжміського пасажирського транспорту охоплює головні вулиці міста, забезпечує сполучення сільських населених пунктів центром громади.
Відбулися зміни у транспортному сполученні громади. З балансу управління освіти 2 автобуси передано у тимчасове користування КП «ГОСПОДАР» Богодухівської міської ради та призначено його тимчасовим перевізником на 10 приміських автобусних маршрутах. На маршруті «Богодухів-Кручик» тимчасовим перевізником визначено ФОП Тарасенко О.М., на маршруті «Богодухів-Шарівка через Гути» працює ТОВ «ВІКІНГ-АВТО».
Працюють 13 стаціонарних та 1 пересувне відділення поштового зв’язку, компанії «Нова пошта» і «Делівері», ТОВ «Торговий дім «МІСТ ЕКСПРЕС».
Центр телекомунікацій №321 Харківської філії ПАТ «Укртелеком» у поточному році надавав послуги телефонії та інтернету в звичайному режимі. Надання послуг інтернету в громаді також забезпечують інтернет-провайдер ТОВ «Радіо-лінк» та телекомунікаційна група Vega.
Завершено роботи з підключення до мережі Інтернет соціальних закладів громади в сільських населених пунктах. На це використані кошти в сумі 760 тис.грн з державного бюджету, виділені у 2021 році.
Також на території громади були встановлені спеціалізовані камери відеоспостереження.
За кошти міської ради придбана та змонтована автоматизована система централізованого оповіщення населення.
Розвиток підприємництва та бізнесу
За даними моніторингу, суттєвих змін у розвитку малого та середнього бізнесу не відбулося.
У громаді здійснюють діяльність понад 300 підприємств малого та середнього бізнесу (без урахування відділень банків та бюджетних установ). Із їх загальної кількості 110, або 35,2%, становлять фермерські господарства, у користуванні яких знаходиться понад 13 тис. га сільськогосподарських угідь.
На території міської ради зареєстровано близько 1200 фізичних осіб-підприємців, частина з яких тимчасово перебуває за межами громади.
Підтримання стабільності банківської системи в умовах війни забезпечило безперебійність платежів, що було необхідно для адаптації бізнесу до нових умов. Разом з тим, високий рівень інфляції, наявні логістичні проблеми, подальше руйнування енергетичних потужностей і зниження реальних доходів населення стримують розвиток бізнесу в усіх сферах.
Споживчий ринок
Ситуація щодо дефіциту товарів, в першу чергу продовольчої групи, яка виникла на початку воєнної агресії була вирішена в стислі терміни. Завдяки ефективній взаємодії у напрямку «бізнес-влада-громада» були налагоджені прямі зв’язки між торговельними підприємствами та місцевими підприємствами харчової та переробної промисловості.
На даний час споживчий ринок громади забезпечений широким асортиментом промислової і продовольчої продукції.
Протягом року торговельна мережа постійно змінювалася. Проте загальна кількість магазинів та підприємств громадського харчування суттєво не змінилася.
У стислі терміни, після введення воєнного стану відновлено надання побутових послуг у громаді. В цій сфері працює близько 160 суб’єктів підприємницької діяльності.
ОХОРОНА ЗДОРОВ’Я
КНП Богодухівська центральна районна лікарня – це багатопрофільний лікувально-профілактичний заклад, який забезпечує надання медичної допомоги вторинного рівня.
У 2022 році між КНП Богодухівська ЦРЛ та Національною службою здоров'я України укладено 13 договорів на закупівлю медичних послуг.
До структури лікарні входить стаціонар на 150 ліжок цілодобового перебування та поліклініка.
Протягом року за медичною допомогою до приймального відділення звернулося близько 6 тисяч осіб (75,6% отримали цілодобову спеціалізовану стаціонарну допомогу, а 24,4% - амбулаторно в стаціонарі та скеровані за потреби до профільних спеціалістів на амбулаторне лікування).
З початку 2022 року у стаціонарі проліковано 5427 особи, середній термін лікування становить 7,3 ліжко-дні.
У пологовому відділенні за рік проведено 338 пологів.
З введенням воєнного стану КНП Богодухівська ЦРЛ надає допомогу військовослужбовцям та цивільним особам, які постраждали внаслідок воєнних дій. За весь період проліковано 1214 таких пацієнтів, у тому числі стаціонарно – 815 осіб та 399 - амбулаторно .
Вторинна амбулаторна допомога населенню забезпечується в поліклініці ЦРЛ потужністю на 283 відвідування на добу за 27 профілями. Середня кількість відвідувань на рік складає близько 80 тисяч. в тому числі 46,8% з метою профілактичного огляду. З початку 2022 року здійснено 76951 відвідувань до профільних спеціалістів, в тому числі 15201 - дітьми.
Використовуються також стаціонарно-замінні форми медичної допомоги, 903 пацієнти.
Міською радою у 2022 році для оплати комунальних послуг та підтримки діяльності КНП Богодухівська ЦРЛ- виділено 14 934 001,57 грн, з них:
- Комунальні платежі 7- 862852,01 грн;
- Заробітна плата з нарахуванням – 898933 грн;
- Обладнання та інвентар -1 841 698,77грн;
- Пально-мастильні матеріали -1 672 660,00 грн;
- Лікарські засоби -809951,4 грн;
- Продукти харчування-585099,74 грн;
- Оплата послуг крім комунальних-1081 168,65 грн.
Отримано гуманітарної допомоги від міської ради на суму 986977,96 грн., в т.ч.
У 2022 році для підтримки діяльності КНП «Центр первинної медико-санітарної допомоги»з міського бюджету виділено 5052282,32 грн., з них:
- Пально-мастильні матеріали - 954847,80 грн;
- Запасні частини для автомобілів - 173100,20 грн;
- Медикаменти для невідкладної допомоги, деззасоби, витратні матеріали для лабораторії, туберкулін - 386399,71 грн;
Протягом року було повністю забезпечено виплату заробітної плати співробітникам (21 865 646,06 грн - кошти НСЗУ, 252 906 грн . – кошти міського бюджету).
Оплата послуг, крім комунальних: телекомунікаційних послуг, лабораторних, техобслуговування автомобілів, оплата послуг відеоспостереження та пожежної сигналізації, перевірка димових та вентиляційних каналів та повірка лічильників, проведення поточні ремонти з підготовки до опалювального періоду в АЗПСМ смт. Шарівка, смт. Гути, с. Губарівка, ФП с. Ульянівка, с. Петропавлівка - 599529,82 грн.
Придбання оргтехніки 3 моноблоків – 79 200 грн.
Оплата комунальних послуг – 1 558 652,79 грн.
За кошти міського бюджету забезпечувалося підвезення хворих на процедуру гемодіалізу у м.Харків, а також оплата лікарських засобів і виробів медичного призначення пільговим категоріям хворих (орфанні хвороби, паліативна допомога, знеболюючі засоби онкологічним хворим) на суму 1 052 646 грн.
У 2022 році до сімейних лікарів здійснено 50843 відвідувань, в т.ч. дітей – 12432. Сімейними лікарями відвідано пацієнтів на дому – 1218, в т.ч. дітей – 213. Надано первинну медичну допомогу 3196 внутрішньо переміщеним особам. До роботи у 2022 році приступили 3 сімейних лікарів (молодих спеціалістів). З’явилася можливість вибору сімейного лікаря при укладенні декларацій та конкуренція за краще обслуговування пацієнтів.
Впроваджувалося телемедичне консультування сімейних лікарів з обласними спеціалістами.
За активну роботу по впровадженню телемедичних консультацій заклад отримав портативний УЗД-апарат.
РОЗВИТОК ІНФРАСТРУКТУРИ, ЖКГ, ТРАНСПОРТ
У 2022 році проведена реорганізація КП «Богодухівжитло» шляхом приєднання до КП «Господар», спрямована на підвищення якості та доступності надання житлово-комунальних послуг, ефективне використання бюджетних коштів та наявних технічних ресурсів.
У поточному році на покращення матеріально-технічної бази комунальних підприємств громади були залучені бюджетні кошти різних рівнів, а саме:
- для КП «Богодухівжитло»:
За рахунок загального фонду - 13264,6 тис. грн, зокрема з них на:
- заробітну плату (з нарахуванням на з/п) – 9551,1 тис.грн;
- пально-мастильні матеріали - 1130,3 тис.грн;
На утримання та розвиток інфраструктури доріг використано із загальному фонду 2897,2 тис. грн. на придбання:
асфальту - 1849,9 тис.грн
щебню - 653,2 тис.грн
- для КП «Господар»
За рахунок загального фонду 11454,0 тис.грн., зокрема, з них:
- заробітну плату (з нарахуванням на з/п) – 7674,8 тис.грн;
- пально-мастильні матеріали - 2905 тис.грн;
За рахунок спеціального фонду - 4123,6 тис.грн, з них:
- контейнери – 958,6 тис.грн.,
- машина дорожня комбінована – 2863 тис.грн;
- трактор С-130 – 302 тис. грн.
Дорожне господарство
Протяжність вулиць комунальної власності на території Богодухівської громади становить
Придбано піску в кількості 650 тон на суму 248,3 тис.грн. для заготівлі піщано-сольової суміші та протиожеледних матеріалів. Придбано сіль технічну для виготовлення піщано-сольової суміші на суму 644 тис.грн..
Забезпеченість повну технічну готовність снігоочисної техніки та механізмів до зимового періоду.
Для поточного ремонту доріг та тротуарів комунальної власності використано 500 тон асфальту, 900 тон щебнево-піщаної суміші, 0,9 тонни бітуму. Бригадою робітників дорожнього господарства виконано поточний (ямковий) ремонт доріг, проводилося грейдерування вулиць у місті та населених пунктах громади.
Здійснюється технічне обслуговування світлофорного обладнання. Поновлено розмітку пішоходних переходів, місць зупинок, осьових ліній.
Заплановано укладання договорів з організаціями, підприємствами та приватними підприємцями щодо залучення техніки на період снігових заметів, снігопадів, підготовлено власні транспортні засоби та снігоприбиральну техніку для розчищення снігу в зимовий період.
Капітальний ремонт, будівництво та реконструкція об’єктів комунальної власності громади
Виконано роботи з оновлення ліній вуличного освітлення на
Протягом звітного періоду здійснено огляд технічного стану дитячих ігрових та спортивних майданчиків, яких у місті - 57, в населених пунктах громади - 82.
Відповідно до звернень громадян було обстежено шахтні колодязі. На 8 – облаштовано новими матеріалами на суму 316 тис. грн.
Працівниками КП «Господар» підтримувались у належному стані пам’ятники, парки, сквери, місця відпочинку, висаджувались і доглядались квіти, оперативно скошувалась трава, видалялися аварійні дерева (понад 500 шт.), виконувалось кронування (понад 100 шт.), проводилась вирубка дикої порослі та чагарників. Здійснювалося завезення дров мешканцям громади за рішенням виконавчого комітету, в бюджетні установи та комунальні підприємства громади.
Заходи з підготовки та проведення літнього оздоровчого періоду на міському ставку «Копань» не проводилися.
В галузі теплозабезпечення об’єктів комунальної власності з метою підготовки до опалювального сезону проведено:
- заміну циркуляційного насосу на модульній котельні по вул.Свято-Духівська, 2, на суму 14570 грн,
- техобслуговування топкових та модульних котелень, повірку манометрів та газових лічильників, ремонт газових лічильників,
- ремонт теплотраси по вул.Чернієнка, 6.
Вивезення ТПВ здійснюється відповідно до схеми санітарної чистки за затвердженими графіками. Придбано 192 нових контейнери на суму 958,6 тис.грн.
Послуги із збирання та вивезення ТПВ за укладеними договорами надаються 5784 абонентам (з них в сільській місцевості – 1001), юридичні особи та ФОП – 143, бюджетні організації — 12. З початку 2022 року кількість споживачів цієї послуги з числа будинків приватного сектору за укладеними договорами зросла на 573 абоненти.
Перевезення ТПВ здійснюється трьома спеціально обладнаними транспортними засобами: протягом 2022 року зібрано і вивезено з території громади понад 31 тис. куб.м. твердих побутових відходів і понад 8,5 тис. куб. м. негабаритних відходів.
Водопостачання
Послуги з централізованого водопостачання та водовідведення, вивезення рідких відходів на очисні споруди і їх знешкодження мешканцям Богодухівської територіальної громади надає КП «Богодухіввода».
Протяжність водопроводів та водоводів, які обслуговує підприємство, -
Протяжність системи водовідведення по місту -
Станом на 01.12.2022 року послуги з централізованого водопостачання одержують 7654 абоненти .
Послуги , які надає підприємство, складають:
- водопостачання -80%
- міська каналізація – 15% ,
- вивезення рідких відходів – 3 %.;
- знешкодження – 2 %
У 2022 році підприємством:
- збудовано 2 сонячні електростанції на водозаборах міста;
- проведені роботи звідновлення пожежних гідрантів;
- створено безпровідну мережу дистанційного прийому показників лічильників Zic Fox;
- введено в експлуатацію 4 сучасні енергозберігаючі глибинні насоси;
- відремонтовано ділянки магістрального водогону;
- здійснено капітальний ремонт розв’язок водогону;
- збудовано близько
- відремонтовано та приведено в належний стан автотранспорт підприємства;
- переобладнано приміщення під автомобільну майстерню для зимового періоду.
Комунальним підприємством «Богодухіввода» в 2022 році проводились планові організаційно-технічні заходи з модернізації системи водопостачання, водовідведення та забезпечення населення якісними послугами, зокрема:
- ліквідовано 103 аварії на водопровідній мережі;
- надано 243 послуги за заявками споживачів з ремонту мереж;
- замінено 24 глибинних насоси свердловин на водозаборах громади;
- відремонтовано 12 та збудовано 5 водопровідних та каналізаційних колодязів - проведені роботи з ремонту башт Рожновського;
- встановленно шість нових гідрантів.
- проведений ремонт і встановлення задвижок діаметром від
Всі заходи з реконструкції системи водопостачання і водовідведення були спрямовані на оптимізацію витрат та енергозбереження, що дало можливість при постійному зростанні цін на енергоносії й інші матеріали забезпечувати повноцінну виробничу діяльність.
В цілому вжиті підприємством заходи дали змогу забезпечити стабільне функціонування всіх виробничих об’єктів підприємства протягом 2022 року.
КП "Богодухіввода" працювало в штатному режимі, комунальні послуги надавались безперебійно.
Комунальне майно
У комунальній власності Богодухівської міської ради перебуває 359 об’єктів. Протягом 2022 року проведена робота щодо виготовлення технічних паспортів на 37 об’єктів на загальну суму 49,994 тис. грн. та здійснено державну реєстрацію цих об’єктів, які передані до відповідних юридичних осіб, а саме: закріплені на праві оперативного управління.
Протягом року до міської ради надійшло 19 заяв від власників приватних домоволодінь, які зазнали пошкоджень внаслідок збройної агресії російської федерації проти України. Їх обстежено, складені відповідні акти. За рахунок міського бюджету виготовлені дефектні акти на потребу матеріальних ресурсів після обстеження таких домоволодінь.
Для першочергових аварійно-ремонтних робіт на об’єктах, які пошкоджені внаслідок бойових дій, протягом липня-серпня від Богодухівської районної військової адміністрації отримані віконні блоки, рейки, саморізи, OSB плити, профнастил покрівельний та гідробар’єр на загальну суму 530132,05 грн., які відповідно до актів передачі - приймання майна відразу були передані власникам пошкоджених домоволодінь відповідно до потреби та черговості поданої заяви.
ОСВІТА
Для забезпечення повноцінного функціонування закладів та установ освіти у 2022 році з міського бюджету виділено 206 090,685 тис. грн.
Сьогодні у громаді функціонують:
- 16 закладів загальної середньої освіти, з них 9 ліцеї (один з них опорний, до складу якого входять три філії) та 7 гімназій;
- 15 закладів дошкільної освіти та 6 дошкільних підрозділів у складі закладів загальної середньої освіти.
Освітнім процесом охоплено 3386 учнів 1-11 класів( 100%). Дошкільну освіту здобувають 874 дитини. 100% охоплені дошкільною освітою діти 5-річного віку та 96% - діти від 3 до 6(7) років різними формами навчання. 98% учнів охоплено позашкільною освітою у гуртках та секціях.
В умовах воєнного стану до освітнього процесу у наших закладах загальної середньої освіти приєдналися 526 здобувачів освіти з числа внутрішньо переміщених осіб. Це учні не лише з нашої Харківської, а й з Сумської, Донецької, Луганської областей.
У 2022 році 9 випускників закладів загальної середньої освіти стали медалістами (4 золотих та 5 срібних). Вісім випускників отримали найвищий 200-бальний результат у Національному мультипредметному тесті, 9 - стали переможцями обласного етапу Всеукраїнських учнівських олімпіад, 4 - переможці обласного етапу конкурсу-захисту науково-дослідницьких робіт МАН.
В 11 закладах загальної середньої освіти громади створено спеціальні умови для навчання дітей з особливими освітніми потребами. Функціонує 30 класів з інклюзивним навчанням, у яких здобувають освіту 33 учні. У двох закладах дошкільної освіти функціонує 2 групи, у яких здобувають дошкільну освіту 4 вихованці з особливими освітніми потребами.
Функціонує Комунальна установа «Богодухівський інклюзивно-ресурсний центр». На сьогодні послугами фахівців Центру користується 70 дітей, з них 28 із числа внутрішньо переміщених осіб.
Для забезпечення професійного розвитку педагогічних працівників, їхньої психологічної підтримки та консультування із широкого кола питань пов’язаних з освітнім процесом у громаді працює Комунальна установа «Богодухівський центр професійного розвитку педагогічних працівників».
В першу чергу кошти спрямовуються на виплату заробітної плати працівникам та оплату енергоносіїв.
В умовах воєнного стану робота закладів і установ значно ускладнилася. Виникли не передбачені витрати на придбання товарів та виконання робіт.
За рахунок перерозподілу видатків (як коштів міського бюджету, так і субвенції з державного бюджету) були придбані генератори та генераторні установки для забезпечення роботи котелень в зимовий період ( 12 шт., 3054,0 тис. грн.). Крім того, за рахунок благодійної допомоги від ЮНІСЕФ 109,7 тис. грн., наданої для опорного закладу КЗ «Богодухівський ліцей №2», придбано 3 генератори.
За рахунок коштів міського бюджету проведено поточний ремонт простих радіаційних укриттів у КЗ «Богодухівський ліцей №2» на суму 1500,0 тис. грн., КЗ «Богодухівський ліцей № 3» на суму 800,0 тис. грн., та оснащено двома біотуалетами на суму 48,1 тис. грн.
Проведено поточний ремонт покрівель котельні КЗ «Полковомикитівський ліцей» (150,0 тис. грн.), КЗ «Гутянський ліцей» (49,9 тис. грн.) та покрівлі будівлі початкової школи КЗ «Богодухівський ліцей №2»(170,0 тис. грн.), заміну твердопаливного котла в КЗ «Івано-Шийчинська гімназія» вартістю 182,0 тис. грн.
Заклади і установи освіти забезпечені твердим паливом, електроенергією, газопостачанням та водопостачанням.
Для автотранспортних засобів придбано запасні частини на суму 547,0 тис. грн.
Для забезпечення освітнього процесу в умовах дистанційного навчання з міського бюджету виділено 449,85 тис. грн. на придбання 21 ноутбука. Також придбано 11 електронних засобів навчального призначення «Дидактичний мультимедійний контент» для навчання за освітньою програмою «Нова Українська школа» для учнів 3-4 класів закладів загальної середньої освіти громади (274,45 тис. грн.)
СОЦІАЛЬНИЙ ЗАХИСТ
З метою реалізації державної політики у сфері соціального захисту населення Відділом соціального захисту населення забезпечено виконання завдань Програми соціального захисту населення Богодухівської міської територіальної громади на 2022-2025 роки (далі - Програма).
На виконання заходів Програми затверджено Порядок використання коштів із бюджету Богодухівської міської територіальної громади, керуючись яким було проведено 13 засідань комісії з питань надання одноразової адресної грошової допомоги мешканцям Богодухівської міської територіальної громади, які опинилися в скрутній життєвій ситуації (за особистими заявами), та надано одноразову грошову допомогу 128 громадянам на суму 960,5 тис.грн.
496,0 тис.грн - надано матеріальної допомоги різним категоріям громадян (довгожителям, учасника АТО/ООС, добровольчого формування, сім’ям загиблих внаслідок бойових дій, воїнам-інтернаціоналістам).
Надана допомога на поховання деяких категорій громадян (108863,00 грн).
Проведено 51 обстеження матеріально-побутових умов громадян для підготовки документів на призначення житлової субсидії.
Прийнято 525 рішень про надання соціальної послуги догляд людям похилого віку та особам з інвалідністю, які знаходяться в складних життєвих обставинах.
На обліку перебуває 29 отримувачів компенсації фізичним особам, які надають соціальні послуги з догляду на непрофесійній основі, яким виплачено 551314,00 грн.
Опрацьовано 24 повідомлення про факт вчинення насильства. Розглянуто 77 заяв та повідомлень про перебування сімей/осіб у складних життєвих обставинах, за результатами яких прийнято 26 рішень про необхідність надання соціальних послуг за рахунок бюджетних коштів.
Відділ долучився до участі у Всеукраїнській акції «16 днів проти насильства». Було проведено 3 засідання координаційної ради та 2 засідання «круглого столу» з питань запобігання та протидії домашньому насильству і насильству за ознакою статі.
На засіданнях опікунської ради розглянуті питання доцільності призначення опікуна над недієздатною особою та інші.
Здійснюється опрацювання документів щодо влаштування одиноких осіб, які опинилися у скрутній життєвій ситуації, до інтернатних установ, одержано 5 путівок.
Особи з інвалідністю по зору 1 групи забезпечені відшкодуванням 50% вартості комунальних послуг.
130400 грн відшкодовано перевізникам за пільгове перевезення окремих категорій громадян автомобільним транспортом, 188474 грн становили компенсаційні виплати пільговим категоріям за проїзд на залізничному транспорті. Відшкодовано 101574,00 грн за встановлення та користування телефоном окремим категоріям громадян.
Особам з числа внутрішньо переміщених осіб надавалася можливість перебувати у двох спеціально створених місцях компактного перебування. В окремі дні і тижні там перебувало понад 500 осіб, які забезпечувалися повноцінним гарячим харчуванням та предметами першої необхідності.
Забезпечення громадян гуманітарною допомогою
Міська рада у повному обсязі виконала свої функції щодо доставки пакунків Президента до старостинських округів і видачу їх мешканцям. Близько 500 тон продукції було завезено до громади. Громада охоплена цією допомогою на 59,75%.
У посиленому режимі працювали підрозділи міської ради - центр надання соціальних послуг (терцентр), відділ соціального захисту, служба у справах дітей.
Зараз працюють пункти видачі гуманітарної допомоги. Для того, щоб зробити розподіл максимально справедливим і прозорим, враховуючи потреби конкретних цільових груп і категорій, діє Координаційна рада.
Відповідно до Порядку забезпечення населення Богодухівської міської територіальної громади деревиною паливною у період дії воєнного стану організовано ведення обліку домогосподарств, які звернулися з відповідними заявами, та розгляд документів. на засіданнях комісії. 377 домогосподарствам надано по
69 дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, влаштовані до сімейних форм виховання. У порівнянні з попереднім роком їх кількість збільшилася на 8 дітей. Створений 1 дитячий будинок сімейного типу на базі прийомної сім’ї. 1 дитина усиновлена подружжям, які є громадянами України.
На сьогодні у громаді функціонують 2 дитячих будинки сімейного типу, в яких виховується 14 дітей - сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування та 6 прийомних сімей, у яких перебуває 14 дітей.
На обліку Служби у справах дітей також перебуває 10 дітей-сиріт, дітей, позбавлених батьківського піклування, що мають статус внутрішньо переміщених осіб.
Також двоє дітей, які прибули з інших територій були тимчасово влаштовані до сімей родичів, а після набуття статусу дітей сиріт-дітей, позбавлених піклування, передані під опіку/піклування.
Під особливим контролем знаходяться 15 дітей із 8 сімей, які перебувають у складних життєвих обставинах. Протягом року у сім’ї патронатного вихователя перебували 5 дітей, із яких 2 повернуто на виховання батькам, 3 влаштовані до сімейних форм виховання.
За рік до суду направлено 7 справ щодо позбавлення батьківських прав 8 батьків по відношенню до 7 дітей. Судом ухвалено рішень щодо позбавлення батьківських прав 4 батьків по відношенню до 3 дітей.
Одним із головних показників соціально-правового захисту дітей є збереження для них сімейного оточення. За 2022 рік правовий статус дитини-сироти або дитини, позбавленої батьківського піклування, отримали 15 дітей, які були влаштовані до сімейних форм виховання.
КУЛЬТУРА
Для забезпечення культурних потреб населення у громаді діє мережа закладів, що включає Міський будинок культури, 28 сільських клубів-філій, 30 бібліотек Комунального закладу «Публічна бібліотека», Богодухівський краєзнавчий музей, Богодухівська школа мистецтв ім. В.Т. Борисова.
Культурне обслуговування Богодухівської громади забезпечують 164 фахівці.
У звітному періоді на видатки галузі «Культура» було використано 23752,0 тис. грн.
У клубах нараховується 102 клубних формування, в яких займається 1500 учасників. На сьогодні 4 колективи мають звання «аматорський народний», 4 - звання «аматорський зразковий».
Протягом року клубними працівниками громади проведено майже 800 культурно-мистецьких заходів в режимі онлайн: державні та професійні свята, народні свята та обрядові, відзначення ювілейних дат тощо.
Протягом року творчі колективи взяли участь у 14 міжнародних, Всеукраїнських та обласних конкурсах-фестивалях, де здобули 5 перемог у різних номінаціях.
Роботи учасників зразкового гуртка декоративно-ужиткового мистецтва «Дивосвіт» (керівник Любов Подолінна) експонувалися на Всеукраїнському флешмобі «Мотанка свободи» та «Festival de Montoire» у Франції, а також на Міжнародному ярмарку «Серце дітям України» у м. Відні, Австрія.
Сьогодні клубні працівники громади спрямовують свою роботу на відкритість і доступність кожному мешканцю.
У бібліотеках громади обслуговується майже 14 тисяч користувачів різних категорій та вікових груп, в тому числі переселенців. Працівниками бібліотек КЗ «Публічна бібліотека» проведено 670 соціокультурних заходів у режимі онлайн.
До бібліотек закладу з різних джерел комплектування протягом року надійшло 4,1 тисяча примірників документів, в тому числі 1 тис. примірників книг на загальну суму 93,3 тис. грн. Проведено передплату більше 29 назв періодичних видань на 56,4 тис. грн.
Працівники бібліотек та користувачі КЗ «Публічна бібліотека» взяли участь у 12 різнопланових конкурсах і стали переможцями та лауреатами у 17 номінаціях.
За рахунок коштів міського бюджету придбано сучасні українські книги на суму 99 тис. грн.
У 2022 році проведено поточний ремонт Сухининської сільської бібліотеки-філії на суму 49,9 тис. грн., а також придбано меблі на суму 15,2 тис. грн. Для Івано-Шийчинської та Сухининської сільських бібліотек-філій придбано комп’ютерну техніку на суму 45 тис. грн. Всього на покращення матеріально-технічної бази бібліотечних закладів використано кошти у сумі 95,3 тис. грн.
На відділеннях Богодухівської школи мистецтв імені В.Т. Борисова: фортепіанному, народному, вокально-естрадному, хореографічному та образотворчо-мистецькому - навчається 332 учні, із них 65 - безоплатно, відповідно до статті 26 Закону України «Про позашкільну освіту». Школа на 90% фінансується за рахунок міського бюджету, решта- за рахунок батьківської плати.
Протягом року учні школи взяли участь у 3 міжнародних та Всеукраїнських конкурсах, де 3 учасники стали лауреатами.
СПОРТ
Діяльність міської влади спрямована на задоволення потреб громади в отриманні якісних послуг у сфері спорту та всебічного розвитку молоді.
В рамках заходів Програми розвитку фізичної культури і спорту, молодіжних ініціатив та формування здорового способу життя Богодухівської міської територіальної громади на 2021-2023 роки у 2022 році проведено чемпіонати Богодухівської громади з шахів та шашок (особиста та командна першості), 3 тури Відкритого чемпіонату Богодухівської громади з волейболу, Чемпіонат з міні-футболу, у якому брали участь 10 команд.
Спортсмени громади брали участь у спортивних заходах місцевого та обласного рівнів.
Після початку збройної агресії проти України фізкультурні працівники оперативно виконували завдання, визначені потребами воєнного стану.
Протягом року вживалися заходи для збереження травʼяного покриття стадіону «Колос», яке вважається одним з найкращих в області.
В умовах воєнного стану проведення спортивно-масових заходів з присутністю глядачів стало неможливим, проте для задоволення потреб спортсменів Управлінням освіти, молоді та спорту було організовано виїзди команд на змагання, на яких вони традиційно посідали призові місця.
З метою морального та матеріального стимулювання обдарованих і талановитих дітей, які проживають у Богодухівській міській територіальній громаді було відзначено стипендією «Юні таланти Богодухівської громади» 20 стипендіатів.
НАДАННЯ АДМІНІСТРАТИВНИХ ПОСЛУГ
На сьогоднішній день передбачено повний спектр надання адміністративних послуг через відділ «ЦНАП» - 168 адміністративних послуг. Це послуги, які делеговані органам місцевого самоврядування, так і власні послуги.
За 2022 рік Центром надання адміністративних послуг надано 38289 послуг, а саме:
- 10 - послуги міграційної служби;
- 1846 - послуги у сфері земельних ресурсів;
- 763 - зняття/реєстрація місця проживання
- 18 - послуги дозвільного характеру;
- 1802 - державна реєстрація речових прав на нерухоме майно;
- 422 - державна реєстрація юридичних, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань;
- 1965 - видача довідок;
- 31445 - послуги соціального характеру;
- 18 - реєстрація пошкодженого майна.
За отриманням консультацій звернулося 10558 суб’єктів, консультації надаються не лише при особистому звернені громадян, а й за допомогою телефону і електронної пошти.
З метою якісного надання вищезазначених адміністративних послуг, працівники Центру підключені до реєстрів: «Соціальна громада», «Єдиний державний реєстр юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань», «Державний реєстр речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень», «Реєстр територіальної громади» та «Єдиної державної електронної системи у сфері будівництва».
Жителям громади при наданні адміністративних послуг, забезпечується безкоштовне копіювання документів та видача необхідних бланків.
За період повномасштабного вторгнення на територію громади прибували мешканці з інших регіонів, де велися активні бойові дій. Всього зареєстровано внутрішньо переміщених осіб.
З квітня поточного року на території громади успішно діє Урядова соціальна програма «Прихисток», метою якої є надання компенсації витрат за безоплатне тимчасове розміщення ВПО в приватних жилих приміщеннях.
Так, з 1 квітня 2022 року від власників домоволодінь подано 882 повідомлення про безоплатне розміщення 3042 внутрішньо переміщених осіб на території Богодухівської міської територіальної громади. Протягом квітня-серпня власникам домоволодінь, які безоплатно прихистили ВПО, на підставі їх заяв на компенсацію, з державного бюджету виплачені кошти на загальну суму 388258,99 грн. також протягом квітня – вересня за рахунок коштів Товариства Червоного Хреста України - 2346155,42 грн.
ЗЕМЕЛЬНІ ВІДНОСИНИ
Загальна сума, яка додатково надійшла до бюджету міської ради в 2022 році від продажу права оренди земельних ділянок сільськогосподарського та несільськогосподарського призначення площею 147,7106 га, складає 729763,84 гривень на рік, відсоток орендної плати - вище 12%.
Річна орендна плата земельних ділянок ГПУ «Шебелинкагазвидобування» під об’єктами трубопровідного транспорту складає 522897,27 грн.
Товариством також були відшкодовані втрати сільськогосподарського виробництва в розмірі 760073,14 грн.
За період з 01.01.2022 року по 26.12.2022 року проведено 23 земельних аукціонів.
Проводиться робота щодо підвищення ефективності використання земельного фонду міської ради. Укладено 89 договорів оренди землі з розміром орендної плати 8-12%, 22 додаткові угоди до договорів оренди з розміром орендної плати 12%, 16 договорів оренди за результатами торгів з розміром орендної плати понад 12%. Сума орендної плати за земельні ділянки (12% від нормативної грошової оцінки) складає 153052,86 грн. за рік.
У 2022 році укладено договори оренди землі на невитребувані земельні частки (паї) площею 49,5077 га ріллі та кормових угідь.
В грудні місяці 2022 року на сесії Богодухівської міської ради прийнято рішення про передачу земельних часток (паї) в користування на умовах оренди площею 52,8736 га ріллі. Додатково від орендної плати за використання даних ділянок планується надходження до бюджету міської ради в сумі орієнтовно 190000 гривень на рік.
Додаткова сума надходження до бюджету міської ради від продажу земельних ділянок складає 810846,49 гривень.
ВЗАЄМОДІЯ З ПРАВООХОРОННИМИ ОРГАНАМИ ТА ОБОРОННА РОБОТА
Допомога правоохоронним органам
Налагоджена взаємодія Богодухівської міської ради та Богодухівського районного відділу поліції ГУ Національної поліції в Харківській області щодо вирішення питань забезпечення публічної безпеки і порядку, прав і свобод громадян та проведення роботи з профілактики злочинності на території громади.
Для реалізації завдань Програми профілактики правопорушень на території Богодухівської міської територіальної громади на 2021-2023 роки міською радою виділено кошти на загальну суму 280,0 тис. грн. у розрізі:
1. Придбання паливно-мастильних матеріалів на суму 80,0 тис. грн.
2. Ремонт приміщення чергової частини на суму 200,0 тис. грн.
Для реалізації заходів Програми по захисту державного суверенітету, конституційного ладу, територіальної цілісності України, протидії тероризму, корупції та організованій злочинній діяльності на території Богодухівської міської територіальної громади на 2021-2023 роки з міського бюджету виділено кошти у сумі 150,0 тис. грн. на придбання паливно-мастильних матеріалів для Управління Служби безпеки України в Харківській області.
Сприяння Збройним Силам України
24 лютого 2022 року, з початку повномасштабного вторгнення російської федерації наша громада не залишилась осторонь. З перших днів було організовано та утворено територіальну оборону, облаштовані блокпости, встановлено цілодобове патрулювання.
В процесі роботи створене добровольче формування, яке на сьогодні забезпечене всім необхідним для цілодобового несення військової служби та виконання бойових наказів. Члени ДФТГ забезпечені формою, бронежилетами, раціями, паливно-мастильними матеріалами, тепловізорами, приладами нічного бачення та іншими матеріальними засобами.
Відповідно до Програми територіальної оборони Богодухівської міської територіальної громади на 2022-2023 роки у 2022 році профінансовано заходів на суму 8542,5 тис. грн.
Для реалізації завдань Програми з мобілізаційної підготовки та підтримки заходів щодо виконання військового обов’язку, проведення приписки громадян до призовної дільниці, призову громадян на строкову військову службу, військову службу за контактом на території Богодухівської міської ради на 2021-2022 роки у 2022 році Богодухівською міською радою було виділено 190,0 тис. грн.
Захист населення і територій від надзвичайних ситуацій
Протягом року проводилась робота щодо сприяння у забезпечені техногенної та пожежної безпеки на території громади.
У 2022 році для реалізації завдань Програми розвитку цивільного захисту Богодухівської міської територіальної громади виділені 1216,25 тис.грн., зокрема:
- для Богодухівського районного управління ГУ ДСНС у Харківській області– 200,0 тис.грн.
- поповнення місцевого матеріального резерву – 1016,25 тис.грн.
На території громади визначено 12 пунктів незламності (в тому числі, 1 намет від ДСНС), які забезпечені генераторами, приладами опалення, запасами води, їжі, пального, засобами освітлення, мережевими подовжувачами, медичними аптечками, ліжками та іншим.
Проведено 12 засідань міської комісії з питань техногенно-екологічної безпеки і надзвичайних ситуацій.
КОМУНІКАЦІЯ З ГРОМАДСЬКІСТЮ. ІНФОРМУВАННЯ ГРОМАДИ
Працює офіційний вебсайт Богодухівської міської ради здійснював інформаційну діяльність враховуючи обмеження воєнного стану. Частина інформації була прихована, не оприлюднювалася інформація, яка могла становити інтерес для ворога.
Акаунт «Богодухівська міська рада» у мережі Фейсбук має близько 5000 читачів, понад 6,5 тисяч підписників – у інформаційного каналу БОГОДУХІВ|СЬОГОДНІ. Через ці канали зв’язку здійснювалося постійне інформування населення з перших днів повномасштабного вторгнення.
Через сервіс електронних петицій звернень у 2022 році не надходило.
Звернення громадян
Протягом 2022 року до міської ради надійшло та зареєстровано 5885 документів, відправлено 5989 документів.
Протягом року здійснювався контроль за виконанням 837 документів, з яких 719 виконані та зняті з контролю, ще 118 перебуває на тривалому виконанні.
На виконання Закону України «Про звернення громадян», Указу Президента України від 07 лютого 2008 року № 109 «Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації гарантування конституційного права на звернення до органів державної влади та місцевого самоврядування» ведеться системна робота із зверненнями громадян.
До Богодухівської міської ради у 2022 році надійшло 2334 звернення громадян, з них:
- на особистих (виїзних) прийомах посадових осіб міської ради та її виконавчого комітету 1457 звернень,
- поштою - 579 звернень,
- засобами електронного зв’язку - 87,
через органи влади вищого рівня - 53,
через уповноважених осіб - 47,
від підприємств, установ, організацій - 111.
Всього у зверненнях громадян порушено 2340 питань:
Найбільш поширені питання соціального захисту –1708 (73,2 %), житлово-комунального господарства – 259 (11,1 %), питання земельних відносин – 86 (3,7 %) тощо.
У 2022 році надійшло 27 колективних звернень, неодноразових - 7 та 3 - дублетних.
Вирішено позитивно 1783 звернення (76,4 %), надані роз’яснення по 273 (11,7 %), задоволено 256 звернень (11 %), 17 (0,7 %) звернень задоволено частково, 5 (0,2 %) чекають остаточної відповіді.
Робота виконавчого комітету
У 2022 році проведено 18 засідань виконавчого комітету міської ради (12 – чергових та 6 – позачергових), за результатами яких прийнято 400 рішень.
Проведено 23 засідання адміністративної комісії, 5 засідань комісії з присвоєння чи зміни поштових адрес, 6 засідань житлової комісії. Вперше за тривалі роки перебування на квартирному обліку, у 2022 році були забезпечені житлом: 1 багатодітна родина, 1 учасник бойових дій, молодий спеціаліст, 1 особа з числа дітей позбавлених батьківського піклування, 1 представник іншої категорії.
За 2022 рік проведено 13 сесій міської ради, з них 11 – під час повномасштабного вторгнення, на яких прийнято 644 рішення.
Богодухівським міським головою у 2022 видано 163 розпорядження з основної діяльності, 47 – з адміністративно-господарських питань.